Montrealli sanatçı Martin Messier ile Fransız sanatçı Yro (Élie Blanchard), ASHES ile SonarHall’ün en hatırlanmaya değer performanslarından birine imza attı. Üç farklı yatay eksende hareket eden ışıklı bir masanın üzerine yerleştirilmiş cisimler iki mikroskop ve fotoğraf/video kameraları tarafından canlı olarak iki ekrana yansıtılmasıyla, sahnedeki hareketler bir mikroskoptan diğerine etkileşimde bulunarak son derece titiz bir koreografi oluşturdu.
Başlarından geçen katalitik bir olaydan yola çıkan ikili, araştırmalarına başladıkları sırada stüdyonun depolama alanında çıkan bir yangın projenin temelini oluşturması gereken malzemeleri kül etmesi sonucu sezgilerine kulak vererek ASHES performansını yangının kalıntıları üzerine kurdu. Tıpkı kendi küllerinden doğan bir Anka kuşu gibi, telef, yok olma ve parçalanma kavramları etrafında keşfedileni cisimleştirerek… Maddi olanla olmayan, cisimleşmiş olanla yüceltilmiş olan, yok etme ve yeniden kurma arasındaki ilişkileri sorgulayan ASHES, sahnede gündelik bir durumu karmaşık bir yansıma alanına dönüştürdü.